Alles begon bij ZOER gin
Toen in 2020 de coronapandemie zwaar inhakte op het bedrijfsleven, bracht de lockdown ons op ideeën. In reclamebureau ZOZ waar Edu Vangrootloon en Carl Nijssens samen collega’s zijn, gingen creatieve geesten aan de slag met dingen die al lang rijpten in het hoofd maar waar nooit tijd voor genomen werd. Zo werd ZOER gin, de échte smoelentrekkergin, geboren.
Voor de productie van ZOER gin werd een recept bedacht en een unieke gin in Haspengouw gebrouwen met de échte Belgische smoelentrekkersnoepjes.
De naam ZOER Gin is niet zomaar gekozen maar verwijst naar de smaak van het hoofdingrediënt: het smoelentrekkersnoepje. De aanzet is zuur en nadien ontstaat er een zoete kersensmaak in de mond. Dus niet zuur, niet zoet, maar ZOER! (www.zoer.be)
Altijd een snoepje als basis, dat zijn ‘Candy Brandy’s'
“Ik ben opgegroeid in een lokaal bekende snoepwinkel: De Rode Engel.” verduidelijkt Edu de keuze voor een snoepjes in combinatie met alcoholische dranken. “De eerste combinatie van gin en een iconisch snoepje lagen voor mij dan ook voor de hand.”
Op die ingeslagen weg van proeven en combineren met bijzonder nostalgische smaken moest er verder gegaan worden, vond Carl. Hij heeft dan weer het voordeel gepassioneerd te zijn door smaken, combinaties en brouwsels. Een liefde die hij van kindsbeen meekreeg in het apothekerslabo van zijn vader waar hij vaak mocht experimenteren.
Al snel waren Carl en Edu het eens dat de échte ‘cola-lekstok’ de volgende nostalgische smaak was waarvan ze de geest in een fles zouden krijgen. Een echte ‘candy brandy’.
Ola Pola Rum was geboren
Een jaar lang werd geëxperimenteerd, geproefd, getest en opnieuw begonnen. En zo werd een oud geheim piratenrecept bemachtigd waar zowel rum, gedroogde vruchten hen de inspiratie gaven om die te combineren met het iconische colasnoepje, die cola-lolly.
Een nieuwe doorgedreven samenwerking tussen ZOZ creatie/communicatie en Co&Co Distillery (de distilleerderij uit Haspengouw ook bekend van Blosm) werd opgezet.
Zo deden de zoon uit de snoepjeswinkel en de zoon uit het apothekerslabo opnieuw waar ze als kind goed in waren, proeven en brouwen! En de reclamejongens van nu maken het merk af met de passie die hun eigen is.
Dat resulteert in een bruine spiced rum gebaseerd op het iconische Cola snoepje met de naam Ola Pola. Het proeven en degusteren meer dan waard.!
En met de aankoop van elke fles Ola Pola steun je ook het goede doel! (Lees hierover meer op deze pagina)